Teams

Teams Integratie


Microsoft Teams in combinatie met eMotionIT

één applicatie voor bellen, samenwerken en vergaderen

De manier waarop wij werken verandert razendsnel. Vroeger had iedereen een vaste plek op kantoor, nu wisselen we steeds vaker van plek. Je ziet steeds meer mensen met een laptop onder de arm naar een vergadering lopen. Tijdens deze vergadering bellen dan nog mensen in die thuis, op een andere vestiging of bij de klant aan het werk zijn.


Een andere belangrijke ontwikkeling is dat er steeds meer op project- of team basis gewerkt wordt aan problemen. Collega's uit verschillende onderdelen van een organisatie werken samen aan een oplossing voor een probleem. Als er kennis van buiten nodig is dan schuift er een externe specialist aan.


Deze ontwikkelingen vragen om andere technologieën die het werk ondersteunen. Bedrijven stimuleren flexibele werkvormen door devices beschikbaar te stellen en door werken vanuit de cloud mogelijk te maken. Tegelijkertijd is er een noodzaak voor een makkelijk systeem waarmee mensen uit losse teams en vaste afdelingen met elkaar kunnen communiceren.


eMotionIT Hosted VoIP telefonie volledig geïntegreerd met Microsoft Teams

Microsoft Teams is een collaboration tool, een applicatie waarin teams en afdelingen onderling samenwerken. Communicatie vindt plaats via de chat, door te (video)bellen en te vergaderen. De applicatie is geïntegreerd met Microsoft Office 365, waar de teamleden bestanden met elkaar uitwisselen en agenda's met elkaar delen.

Microsoft Teams beschikt standaard over een zeer beperkte PBX telefooncentrale met minimale mogelijkheden. Door onze telefooncentrale aan Microsoft Teams te koppelen maken we daarmee één geïntegreerd intelligent systeem!

Bellen, samenwerken en vergaderen in één applicatie

Dankzij de integratie van eMotionIT en Microsoft Teams is het nu mogelijk om te bellen, werken en vergaderen in één applicatie. Jopuw organisatie benut op deze manier de voordelen van laagdrempelige communicatie via Microsoft Teams én de voordelen van een intelligente telefooncentrale zoals wachtrijen, belschema's en de extra mogelijkheden om door te verbinden.

De belangrijkste voordelen van de eMotionIT integratie met Microsoft Teams:

  • Je kunt het volledige telefoniesysteem zoals je dat nu hebt ingericht integreren in Microsoft Teams. Denk dus aan wachtrijen, tijd- en belschema's, groepen en doorschakeling bij afwezigheid. Je kunt zelfs de verkorte doorkiesnummers gebruiken als voorheen.
  • Alle zakelijke communicatie en samenwerking vindt plaats in één omgeving. Deze omgeving is te bereiken via een computer of laptop, tablet of smartphone. Hierdoor kunnen jouw medewerkers werken waar zij maar willen. Vaste en mobiele telefonie zijn geïntegreerd. Bij een uitgaand gesprek is alleen het vaste zakelijke nummer zichtbaar.
  • Je medewerkers hebben één adresboek voor al hun contacten. Dit scheelt een hoop zoekwerk naar telefoonnummers of e-mailadressen.
  • Met eMotionIT Teams kun je elke gemiste oproep automatisch doorschakelen naar een ander nummer (bijv. naar een helpdesk of de receptie), of deze oproep nu binnenkomt via teams of via een telefoon.
  • Dankzij de koppeling met de agenda kan je bij het doorverbinden of bellen zien of een collega telefonisch bereikbaar is.
  • Medewerkers kunnen hun eigen privé mobiele nummer behouden. Het enige dat nodig is om te bellen is een 4G of WiFi verbinding. Is er op een locatie slechte mobiele dekking dan is de medewerker via WiFi gewoon bereikbaar.
  • Je kunt eenvoudig medewerkers toevoegen of verwijderen via een webportaal.

Met eMotionIT Teams is je bedrijf klaar voor de toekomst. Je combineert de kracht van samenwerkingstools van Microsoft Teams met de voordelen van een intelligente telefooncentrale uit de cloud. Op deze manier kunnen collega's, afdelingen en gelegenheidsteams eenvoudig met elkaar samenwerken, waar zij ook zijn!

Gerealiseerde projecten

Share by: